24

ibland blir det inte som man tänkt sig. ofta vill man massa saker som bara rinner ut i sanden. ibland gör man saker som sårar andra oavsett om det inte är med ens mening. ibland kan det kännas som om saker blir gjorda av någon annan som lever i ens huvud. att det finns en röst där inne som säger till vad man ska göra oavsett om man vill det eller inte. ibland hinner man inte med saker som man vill göra. och ibland blir man tvungen att göra saker som man verkligen inte har någon lust till att göra. ibland känner man att man inte orkar. vissa dagar kan det vara okej, andra inte.

men oavsett vad man känner, kanske något av det jag nämnt ovan eller kanske något helt annat så spelar det ingen roll för mig. för jag är precis likadan. jag är precis lika dan som en vanlig människa... ibland iallafall.

men för mig spelar det ingen roll. för vad som hänt och vad som händer mellan oss är inte det som skulle skett. det skulle inte vara så. men ibland blir det inte som man tänkt sig, och ibland är det okej. för vissa gånger och vissa dagar är det okej. för alla är vi människor, och alla gör vi misstag. ingenting kan ta det ifrån oss. för vi är alla likadana, vi är alla svin som bara tänker på oss själva. och det är okej, vissa dagar är det okej. för vem bryr sig om hundra år? 

idag är det 24 dagar kvar tills du och jag springer ut för skolan nedför backen i vanadislunden i våra vita klänningar och med våra vita mössor. och vet du..? vi har hela livet och hela friheten i våra händer då. och oavsett vad som händer då och vad som händer nu så kommer dessa tre år aldrig igen, och jag är glad att jag spenderade de med dig. för du är min bästa vän. du vet vad jag tänker innan jag säger det och du är bara allmänt bra. du är bra på att göra misstag, du är bra på att leva, du är bra på att skratta, du är bra på att vara människa. för alla är vi svin som lever ett liv på en jord som snart kommer gå under. kanske inte under vårat liv kanske inte under våra barns liv men någon gång kommer våran välrd som vi levt inte finnas kvar precis som vi. 

vi kommer inte finnas kvar här hela tiden. men ett tag till om vi har tur. och under den tiden vill jag tacka dig för att du har gjort mina tre år i skiten till dom bästa tre åren i skiten. och nu när det bara är 24 dagar kvar av skiten så vill jag passa på att säga att oavsett vad som händer med mitt liv och vad som händer med ditt liv så kommer jag alltid se tillbaka på dessa tre år med ett leende på läpparna just för att du är du.

och vet du vad... ? Jag älskar dig <3 


Kommentarer
Jag heter Daniel

Fint!

2010-05-17 @ 21:46:07
Jag heter kisse

i love you. <3

2010-05-17 @ 23:25:21
Jag heter Erik A

Fint skrivet tess

2010-05-26 @ 21:22:15

Kommentera med varma och kärleksfulla ord

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

e-mail? (publiceras ej)

Blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0