den såkallade bamse

Bamse kommenterade detta på förra inlägget:
Trodde du sett det mesta av världen redan... Igentligen så är det lika överallt. "Gräset är inte grönare på andra sidan" heter det ju...Om det nu är lite grönare och frodigare, eller om det är lite gulare och torrare, på andra sidan.....
VAD GÖR DEN LILLA SKILLNADEN FÖR NÅT??????
Tänk ej så mycket, se till att ha det avspänt och roligt. Lägg ner energi på "just nu"
Låt det vara enkelt åtminstonde några år till.
Tro mig... Det kommer att hända, annorlunda och mer tillfredställande saker många gånger i ditt framtida liv. Allt ska ej hända på en gång "sörru"



hur vet man egentligen är gräset inte är grönare på andra sidan? jag är van att vara ute och resa och har besökt hyffsat mångaländer. och jag, om jag ska vara helt ärlig, ser faktiskt mitt underbara thailand som "andra sidan". där ÄR gräset grönare. det finns det ingen tvivel om. där kan man som svensk turist leva ett lyxliv som inte bara har med dyra drinkar och lyxig shopping att göra.. nej faktiskt helt tvärtom: det man gör är att leva ett snålt jävla liv och oavsett om en middag kostar 5 svenska kr så behöver man inte använda hjärnan. man finns, man lever, man njuter.... ja jag kan inte beskriva det på något annat sätt än underbart.
och ja jag vet att jag inte kommer stanna i lilla märsta och leva ett ruttet liv som många andra. jag vet att jag kommer resa runt minst halva jordklottet innan jag kan slå mig ner någonstans. men fram tills dess? jag trivs jätte bra med mina vänner, jag trivs med min familj, ja trivs mer än bra i skolan för en gångs skull, jag trivs med allt... förutom väntan! den ständiga väntan som får mig att vilja spy. den som gör att allt blir så fruktansvärt mycket tråkigare.
men jag trivs. jag trivs merän bra och jag ska verkligen inteklaga på detta lilla lilla lilla problem!
där sätter jag punkt innan jag skriver sönder naglarna.

Kommentarer
Jag heter Robin

Det låter lite som mig på gymnasietiden, bästa vännerna, bästa familjen, underbart liv. Men just väntan tills att man fick åka bort, länge, bort och se nya platser "på riktigt", testa leva andra liv. Men njut av att det underbara livet efter studenten inte börjat för dig än, för när det gör det går det snabbt, väldigt snabbt. Men man hinner med mycket. Se på mig, känns som jag nyss tog studenten och jag har varit på backpackerresa i Thailand, Malaysia och Singapore i tre månader.. weekend resor till Barcelona, Berlin och Paris. Levt ett American life i USA's huvudstad, och nu är jag här i London..



Du kommer hinna med mycket.. Och du är ju som mig fast tjej... Vilket är positivt..



kram

2009-02-05 @ 14:50:35
Titta in på min blogg http://robinsundstrom.blogg.se/
Jag heter ankischpanki

Vilken jävla tomte? Är det ens lagligt att kalla sig för BAMSE ?





(misstänker en liten (stor) släng av ADHD)

2009-02-05 @ 22:24:19
Titta in på min blogg http://schpanki.blogg.se/

Kommentera med varma och kärleksfulla ord

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

e-mail? (publiceras ej)

Blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0