me like listor...?

1. Hur länge har du bloggat?
November förra året.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag visste inte så mycket om det, men sen tänkte jag bara att jag ville ha någonstans att kunna uttrycka och skriva ner mina tankar. Nu vet man bättre.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag vet inte, men det jag kommer ihåg va att jag började läsa bloninbellas blogg någon gån då och då.
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
JAg tycker helt klart att jag inte visste och typ inte kunde skriva då. Nu vet man mer vad man själv vill skriva och nu har man nästan alltid någon man kan skriva ner liksom.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Jag vet inte riktigt, det är olika men ungefär fyra fem stycken läser jag varje dag.
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag vet inte riktigt saret på den frågan heller, alla jag läser är väl mer eller mindre modebloggar men självklart skriver dom om annat också.
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag måste nog säga kissies.se, till än början läste jag hennes blogg för att hon var så otroligt patetisk, men hon har bättrat sig me ändå så otroligt långt ifrån min livstil.
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Hihi, jag vet inte. Jag kan väl inte riktigt säga att någon är lik mig.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Haha, roligt hoppas jag, jag kanske inte har den mest positiva bloggen men ändå.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag nog.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Sjävklart skriver jag inte allt i min blogg, en tydlig gräns finns.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Privat saker...
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Mja jag vet inte..
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja, det beror ju på. Då måste man ju ta reda på hur öppen personen är i bloggen, och framför allt hur ärlig.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, det hoppas jag inte iaf.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, inte vad jag minns.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag ser inga nackdelar i mitt bloggande.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det tror jag att jag gör. Och ja jag kanske hoppas lite på att den har förändrats.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Knepig fråga..
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Mycket, det är skönt att skiva av sig ibland.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det ser jag mest som en rolig grej eller tidsfördriv.
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Jag rekomenderar att inte göra det, för den va otroligt tråkig!

Kommentarer

Kommentera med varma och kärleksfulla ord

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

e-mail? (publiceras ej)

Blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0