Att göra en kladdkaka...

Kladdkaka kan faktiskt vara rätt så avancerat att göra, men det är det värt. för hualigen vad gott det blir när den är klart ! / katja

Jaa, där fick vi en liten kommentar om hur Katja tycker det är att baka kladdkaka. Själv tycker jag det är jätte enkelt. Men när jag tänker efter så kanske det finns en liten förklaring på varför jag tycker det är så lätt.. Jo det är ju så att jag typ bakar kladdkaka hela tiden =D
Jag sitter nu allstå i Katjas kök och väntar på att våran kladdkaka ska bli klar.
Vi åkte faktiskt hem tidigare från skolan för att baka denna skönhet.... (tragikst)


Recept på min (eller egentligen från SATS kokboken) kladdkaka!

4 ägg
4 dl socker
1 nypa salt
2 tsk vaniljsocker
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
150 gram margarin (smält)

Börja med att sätta på ugnen på 175 grader. Därefter smörjer du och bröar (med kokos) en form.
Sedan vispar du ihop 4 ägg och fyra dl socker.
Blanda sedan i en nypa salt, 2 tsk vaniljpulver och 1 dl kakao.
Sedan häller du i 3 dl vetemjöl.
Och sen är det bara hälla i 150 gram smält margarin.

Servera med lite varma hallon, och sedan... NJUT!!!

Kommentarer
Jag heter Charming man!

kladdkaka är mums

2007-12-03 @ 13:55:30
Titta in på min blogg http://failures.blogg.se
Jag heter fiorella

Har du ringt något jobb du sökt förut? Då kanske du kan hjälpa mig.

2007-12-03 @ 14:03:46
Titta in på min blogg http://yesfiorella.blogg.se
Jag heter Fliz

Kladdkaka är underbaaaaaaaart ^^

2007-12-03 @ 16:41:57
Jag heter Katt

mihi ! ha så mys med dina hundar i regnet ;D
nu ska jag pluggggaaa.
kärlek

2007-12-03 @ 16:58:46
Titta in på min blogg http://lovstraand.blogg.se
Jag heter jonte - the one and only

ohmy, jag hade ingen aning om att man kunde kommentera såhär. tihi

-men pippi jag måste bara fråga; har du fräknar på bullfittan?
-haha hihi, jaah det har jag hihi, kom och kolla, komdå.

älskar dig my best friend!

2007-12-03 @ 22:56:39

Kommentera med varma och kärleksfulla ord

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

e-mail? (publiceras ej)

Blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0